Fototriss: Stenigt

Äntligen helg och nytt tema i fototrissen som är stenigt. Jag valde de här tre bilderna för de är tagna alla tre samma dag och på samma område. Vi var ut till naturreservatet Bjuröklubb som ligger ett par mil från där jag bor. Ett underbart fint ställe om vädret är soligt och fint. Kan starkt rekommendera en tur dit om ni har vägarna förbi. Dagen vi var dit hann vi med att kolla på fyren, sill hällorna och sjöjungfrun och kapellet. Man ska verkligen ha gott om tid när man är där för att hinna se och upptäcka allt som bjuds på och dess vackra natur.

Fler bidrag hittar ni på
banner

38 thoughts on “Fototriss: Stenigt

  1. En så härlig plats! Att välja en favorit av de tre bilderna är svårt men det blir nog den första där jag gillar den djupa färgen och mjuka horisonten. Ha en skön dag!

  2. Vilka vackra bilder på en fin plats.
    Dit skulle jag absolut vilja åka…och fotografera.

    Konstverket är ju bara…u n d e r b a r t!

    Namnet på platsen känner jag bara till från Laleh´s låt.

    Skön söndag!

    • Visst är hon underbar. Det är attributmakarstuderande Sofia Viklunds examensarbete och när man är där kan man verkligen känna hennes längtan till havet🙂 Ja Laleh har med Bjuröklubb i en av hennes låtar🙂

  3. Vilken helt underbar plats och vilka fina bilder du bjuder på. Men var ligger det, för om jag skulle vara i närheten, då måste denna plats besökas.

  4. Varför hör jag sjöväderprognosen ringa i mina öron …😉
    Så vackert där är – det har du fångat fint! Och så gillar jag sjöjungfrun!

  5. Nämen oooooooooooooooo Bjuröklubb var jag till i somras…hälsade på goda vänner i Hökmark. Jag har gård norr om Vilhelmina där jag vistas på semestrarna…bor i Sthlm.
    Det är så vackert vid Bjuröklubb och tänk jag höll på att använda stenbilder därifrån i min fototriss – då hade du blivit förvånad :-))
    och så ser jag lilla bilden från kyrkstaden också :-))

Kommentera

