Allt är inte guld som glimmar

är ju ett väldigt gammalt bra talesätt. Jag hörde för ett tag sedan en radioreklam från sms guld som var de första med att erbjuda den här sortens tjänster och deras talesätt är ”där guld blir till pengar”.  Jag själv har använt mig av deras tjänster och jag måste säga att jag blev väldigt positivt överaskad över hur snabbt och enkelt det var att sälja till dem. De har en väldigt enkel och lättanvänd hemsida med tydlig information om hur det hela fungerar med att sälja guld till dem. Det gick väldigt snabbt att få värdepåsen hemsickad med väldigt bra och tydlig information. Jag tycker att hela affären med att sälja var enkel och snabb. Det som man kan tycka lite negativt om är väl i så fall guldpriset. Man önskar väl alltid att det ska vara så högt som möjligt när man säljer. Jag sålde i mina ögon ”skrotguld” d.v.s. gamla ringar som var väldigt buckliga och lite ”stuvbitar” från armband som jag har kortat av och mitt guld som jag sålde hade legat bara och samlat damm i flera år. Den här broschen som är på bilden tänker jag absolut inte sälja för den har gått i arv i min släkt i många år och den ska få fortsätta vidare.

One thought on “Allt är inte guld som glimmar

  1. Jag litar inte på de där firmorna som vill köpa mitt guld. Har en inbyggd misstro mot dem.
    Iställer har jag gjort nya smycken av skrotguld som jag fick efter min mamma. Okej, JAG har inte gjort smyckena utan en guldsmed har gjort dem enligt min design. Det var inte så dyrt som jag trodde heller.
    Vacker brosch och naturligtvis ska du inte sälja den.
    Hoppas att allt är bra med dig och Lee.
    Kramar

Kommentera

