Fototriss: Somrigt

Det blev strömavbrott här på förmiddagen och då passade vi på att gå ut och handla lite och sen blev det att vara en lång stund i lekparken. Min lille son sjöng och var på riktigt bra humör och plockade lite blommor och vi såg en igelkotte som bodde under en grannes altan. Nu är det sommar! Temat är somrigt den här helgen i fototrissen och jag tänker på vad som är somrigt för mig så är det just de små glada härliga sakerna som gör det somrigt. Min glada och sjungande lilla son som plockar blommor och springer på kullen som är täckt av maskrosor. Fast det är ogräs så kan man inte annat än gilla det. Jag själv njuter och tar av mig så jag är barfota och känner gräset när jag ska fota de rosa tulpanerna som ståtligt står i sin prakt i solen. När vi kommer hem så äter vi glass som också hör sommaren till. Den här veckan är fototrissen också en tävling där man kan vinna presentkort från Coolstuff

Fler bidrag hittar ni på

banner

25 thoughts on “Fototriss: Somrigt

  1. Blev en fin triss med mycket sommarkänsla i. Trevlig text till trissen, ja nu är sommaren verkligen här!🙂 Barfota är verkligen sommar, väljer mittenfotot.

  2. Sköna sommarbilder, den första är min favorit med det korta skärpedjupet. Blomman blir skarp med grabben lekande i bakgrunden lite suddigt. Först faller ögonen på den knallröda blomman sen dras blicken bakåt i bilden.

  3. Visst allt ingår i riktigt somrigt – tulpanerna är ju ingången till sommaren, snygg form på dina tulpaner, röda tånaglar och maskrosorna som lyser lika vackert som solen och de lyser oavsett väder.

Kommentera

