Fototriss: Text i bild

Slutade jobbet nu klockan åtta på morgonen och solen lyser så det blev att hugga kameran och faran ut och ta i alla fall två dagsfärska kort till fototrissen den här söndagen som jag tycker är ett roligt tema. Jag har en bild som jag tog förra sommaren och kunde inte låta bli att fota den roliga texten och sen blev det två till som jag tycker passar utmärkt till temat. Det är ju så många olika åsikter om gatukonst. En del tycker att det är fult och opassande och andra tycker att det är ganska uppiggande med lite färg och text. Konst i olika former ligger ju i betraktarens ögon om man tycker om det eller inte och jag tycker i alla fall att de här bilderna med text i passar perfekt till veckans tema i fototrissen.


Fler bidrag hittar ni på

banner

23 thoughts on “Fototriss: Text i bild

  1. Kul bidrag till trissen. Gillar inte alls klotter men sista bilden är ju riktigt konstnärlig. Det syns att vattenståndet ändrats sen det skrevs.

  2. Lite olika klotter i din triss. Visst kan vi tycka olika om denna gatukonst. Ibland görs den med lite tanke bakom. Jag tycker den första är lite rolig.
    Tycker för egen del att den andra vid vattnet har lite mer konst i sig än de två andra.🙂

Kommentera

