Vårdnaden om Lee

Vi var ju på förhandling om vårdnaden i går och det skulle egentligen ha varit idag och på måndag också. Men vi kom överens själva igår tillsammans med våra advokater om en vettig lösning. Jag får ensam vårdnad om Lee till 1 november 2013 och jag och Lees pappa ska gå på gemensamma samtal för att lösa konfiken oss i mellan, om allt är bra och det inte har tillstött några ”tråkigheter/trakasserier” så skriver vi gemensam vårdnad. Med umgänget har vi kommit fram till en bra lösning och all överlämning sker på förskola/skola. Vår kontakt fortsätter genom en kontakt bok som följer med Lee. Så jag hoppas och tror att allt ska lugna ner sig nu och nu ligger pressen hos honom att ”hålla sig i skinnet” så att jag inte ska behöva ansöka om besöksförbud/kontaktsförbud igen.

Det känns som om jag har ”sålt mig billigt” för det var ju jag som ansökte om vårdnaden. Lees pappa har gått på enskilda samtal i drygt 1 år och det lät faktiskt som om polletten har trillat ner halvvägs för honom i allafall. Han sa flera gånger att han hade ingen rätt att misshandla mig vad jag än sagt eller gjort. Han sa även att det som gjorde att han fick kontaktsförbud nu senast var helt och hållet hans fel och han skulle inte ha gjort det. Nu har han ju allt att bevisa att det inte bara är tomt prat och att han faktiskt menar det han säger. På sikt tror jag att det var den bästa lösningen trots allt. Jag hoppas att det är så för Lee´s skull. För om Tingsrätten hade dömt ensam vårdad till mig så skulle han ha drivit det så långt det bara gick, kosta vad det kosta vill. Ha sa det igår att han aldrig skulle ge upp och då hade ju vår konflikt säkert hållit på i flera år framåt och vem gagnar det? Så jag har väldigt blandade känslor idag och tårarna kommer med jämna mellanrum men det är bara att torka dem och blicka framåt och hoppas att det blir en lugn och ljus framtid och det viktigaste är ju att det blir så det är bäst för Lee.

6 thoughts on “Vårdnaden om Lee

  1. Jobbig sits men jag hoppas att han har fattat vad som gäller och hålla sig i skinnet. Vem vet, han kanske har förändrats lite grann i alla fall och insett att han måste se till sonens bästa också.
    Skickar över en massa styrkekramar.
    Bibbi

    • Tack så mycket Bibbi. Japp tiden utvisar ju om han nu på allvar menar det han säger och jag hoppas att det verkligen är så för att det ska bli lugnt och skönt. Ha en bra kväll. Kram!

Kommentera

