Fototriss: Så här ser det ut där jag är, del 14

Så här ser vintern ut hos mig just nu i Skellefteå i Västerbotten. Jag tog bilderna igår lördag när jag var ute vid lunchtid och det var bara ett par minusgrader. Jag har förmånen att bo bara ett par hundra meter från älven så det blev bilder tagna därifrån.

Vitberget

Första bilden är tagen härifrån södra sidan av Skellefteälven som rinner mitt genom staden och bilden visar vår skidbacke Vitberget som ligger på norra sidan stan. Bredvid Vitberget ligger vår hockeyarena Skellefteå Kraft där Skellefteå Aik, som spelar i elitserien har sin hemmais. (Syns inte i bild) 

Älven

Här står jag på Älvsbackabron och fotar älven. Om man tittar noga i nedre kant av bilden ser man fotspår och pimpelhål (klicka på bild). Vi har bra fiske här och som också är gratis. Fisket efter lax och havsöring är mycket populärt och sker till stor del mitt inne i centrala stan. Tänk vilken förmån vi har!

Bron

Här är Älvsbackabron och det är en cykel och gångbro som också är vår nyaste bro i stan. Ja det blev lite info om min stad men det är så mycket roligare att skriva om det och bilderna talar ju för sig själva om att vi har snö🙂

Fler bidrag hittar ni på

banner

24 thoughts on “Fototriss: Så här ser det ut där jag är, del 14

  1. Härliga vinterbilder – bron gillade jag , den riktigt lyste tycker jag.
    Aldrig fel att berätta eller promota sin hembygd , jag gör det jämt tycker jag och anledningen är rätt enkel – det finns mycket att se om man öppnar ögonen.
    Ha en underbar vecka också.

  2. Fin triss. Gillar den sista bilden mest, den bron skulle man ju kunna hitta hur många spännande bildvinklar på som helst i olika väder och under hela dygnet. Skulle nog kunna sysselsätta mig en vecka.

Kommentera

