Vårkänslor

För fulla muggar har jag de här dagarna när vi nu har haft plusgrader och en hel del töande. Letade fram en härligt grön sommarbild och man längtar ju onekligen till semester och ledighet. Vi håller på med scheman och semesteransökningar på jobbet och det känns förträffligt bra. Det enda tråkiga är ju att det smäller till lika fort så är sommaren över. Men jag längtar till värmen och den härliga sommardoft som blir, ljumna kvällar när man sitter ute och bara är och sippar på någon god dricka och viftar med tårna, grilltider och ingen tid att passa….

Snart är ju påsken här och det känns kanonroligt för då kommer Johan och Emelie hem och det ska bli så härligt att ha honom hemma ett tag. Vi saknar honom här! Jag tänker en hel del på den kommande huvudförhandling som blir om cirka en månad och jag känner att jag försöker att förbereda mig själv mentalt för hur det kommer att blir. Så att jag är förberedd för all skit som jag kommer att få kastat i ansiktet. Tänk vad lätt allting skulle vara om man gjorde som Burt i Lödder och bara knäppte med fingrarna och försvann när allt blev jobbigt… nä färdigtänkt på det för ikväll i alla fall. Sommarlängtan är så mycket trevligare att tänka på i dessa vårtider när det är fågelkvitter och takdropp…..

2 tankar om “Vårkänslor

  1. Och sen när värmen är här så klagar folk över att det är för varmt 🙂 Jag tycker våren är idyllisk. Då är det varken kallt eller varmt, utan så där ”svenskt” lagom…hehe 🙂

  2. Jo, livet känns lättare när våren kommer med ljuset och värmen. Längtar, precis som du, till att kunna sitta ute, grilla och bara vara. Underbart!
    Du får leka gås på förhandlingen. Låt skiten rinna av dig, ta inte åt dig, låt de inte knäcka dig. Du är bättre än din motpart i ärendet.
    Ha en underbar och skön helg.
    Kramar
    Bibbi

Lämna en kommentar